Karoun Baghboudarian - Cello

Karoun is cellodocent in DoMu afdeling op het Prins Claus Conservatorium. Vanaf 2016 is ze productieassistent en educatief medewerker bij het Hello Cello Orkest-Cello Biënnale. Daarnaast is zij docent bij MuziekHuis050, ’t Clockhuys, KunstKwartier en Kielzog. Vanaf begin 2022 is ze cellist in het team van Muziek aan Bed. Ze speelt met verschillende ensembles en orkesten o.a. Nootstroom en MezzopTrio.

In 2018 behaalde Karoun het Master Diploma ILT (Instrumental Learning & Teaching)- Cello aan het Prins Claus Conservatorium te Groningen en begon met haar “Kiddy Orchestra”  op verschillende plekken in Noord-Nederland. Deze unieke avant-garde project is opgericht in 2010 in Syrië voor kinderen tussen de drie en zeven jaar oud.

Haar muzikale carrière is in Damascus- Syrië begonnen in 2003, na het afstuderen aan het Conservatorium (Higher Institut of Music) voor cello en gehoortraining. Ze speelde in het Syrian National Symphony Orchestra vanaf de oprichting tot 2015. Ze gaf celloles aan de Stedelijke Muziekschool (Solhi Al-Wadi school) en gehoortrainingles aan het Conservatorium.

Website: https://karounmusic.nl


Fiona van der Marel - Fluit

Fiona van der Marel studeerde hoofdvak fluit aan het Prins Claus Conservatorium bij Egbert Jan Louwerse, waar ze in 2019 cum laude afstudeerde. Ze nam deel aan (zomer) cursussen van de Nederlandse Fluit Academie, The Scottish International Flute Summer School en the Metropole Academy en volgde masterclasses bij o.a. Jacques Zoon, Emily Beynon, Michael Cox en Wissam Boustany.

Tijdens haar studie liep ze stage bij het Noord Nederlands Orkest en de Koninklijke Militaire Kapel Johan Willem Friso en speelde bij diverse symfonie- en harmonieorkesten zoals het Noord Nederlands Orkest, Koninklijke Militaire Kapel Johan Willem Friso, het NASKA, en het Noordpoolorkest.

Fiona heeft een vaste aanstelling bij het Nootstroom orkest, is productieassistent van Stichting Somer en werkt als musicus en projectleider voor Embrace Nederland. Naast haar werkzaamheden als uitvoerend musicus, werkt ze ook in het (basis) onderwijs voor VRIJDAG (Groningen) en geeft fluitles aan privé studenten en muziekverenigingen.


Christy Luth - Sopraan

Sopraan Christy Luth is regelmatig te horen als soliste bij oratoria en cantates, maar ook in de intiemere setting van het Lied, samen met pianiste Ellyne Wieringa. In 2015 nam ze deel aan een project rond muziek & dementie, waarbij ze nieuwe composities ten gehore bracht voor participanten van het Odensehuis in Groningen. Met pianist/componist George Beentjes bracht ze een aantal van diens nieuwe liederen uit op cd, ook gedraaid op radio 4. Christy zong oude muziek (bijvoorbeeld Charpentier's opera Les Arts Florissants) met het Consort for 18th Century Music en Barokensemble Eik en Linde. Sinds september 2017 is ze actief als zang- en theoriedocente bij de Roden Girl Choristers o.l.v. Sonja de Vries. Ook heeft ze een eigen lespraktijk in Groningen, en was ze docent bij Kunstencentrum het Kielzog in Hoogezand. Ze zingt graag koormuziek, om die reden liep ze stage bij het Nederlands Kamerkoor en bij het Groot Omroepkoor. 

Christy ontdekte het zingen toen ze veertien was. Drie jaar later werd ze toegelaten aan de zangopleiding van het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Tijdens de bachelor studeerde ze eerst bij Marion van den Akker, vervolgens bij Marcel Boone en in 2017 studeerde ze succesvol af bij Hanneke de Wit. Onlangs behaalde ze daar ook haar Master of Music-diploma. Daarnaast heeft ze verschillende lessen gevolgd bij Renate Arends, Marjan Kuiper, pianist Eelko Molenaar, ademcoach Paul Triepels en Bach-specialist Nico van der Meel. Ook nam ze deel aan masterclasses met Margreet Honig, Miranda van Kralingen en Salome Kammer. In drama en spel werd ze gecoacht door opera-regisseuse Elsina Jansen. Haar interesse in talen speelde op de middelbare school een grote rol in haar studiekeuze. Momenteel volgt ze lessen bij Miranda van Kralingen.

Website: https://www.christyluth.com


Merel Wentink - Mezzosopraan

Samenwerking, altijd zoekend naar artistieke urgentie en een brede muzikale en artistieke oriëntatie. Dat zijn de meest karakteristieke eigenschappen van mezzosopraan Merel Wentink.
Merel staat het meest in haar kracht als ze samen met anderen iets neer kan zetten. Dat is terug te zien in haar carrière. Zo is zij op dit moment betrokken bij IMMIX Vocal Ensemble, een project dat begon in het kader van een traineeship van het Nederlands kamerkoor (NKK NXT). In dit ensemble zoekt ze samen met 8 andere zangers, componisten en theatermakers naar manieren om het belang van menselijk samenzijn te vertolken in ensemblezang.

Hiernaast zingt ze in Trio Ridente, een ensemble dat zij in 2019 oprichtte samen met sopraan Meike Wijma en pianiste Julia Hoorman. Trio Ridente vertolkt liederen en duetten in uiteenlopende stijlen en combineert deze met actuele thema’s, teksten en kleinkunst.
Vanaf het begin van haar studie klassieke zang op het Prins Claus conservatorium in Groningen, is Merel geïnteresseerd geweest in projecten met een bepaalde maatschappelijke en artistieke urgentie. Naast dat ze ervaring op deed als klassiek solist is oratoria (Mattheus passie van Bach, Requiem van Mozart, Elias van Mendelssohn), zocht ze deze urgentie op tijdens verschillende producties van het Opera Forward Festival en een stage bij Holland Opera. Tijdens deze projecten werkte ze samen met hedendaagse componisten en experimenteerde ze met verschillende acteerstijlen.
Uitstapjes naar andere muziekstijlen en cross-over projecten maakte ze onder andere in haar samenwerking met The Skypainters (een modern-jazz collectief met klassieke invloeden) en met Wende Snijders in diens meest recente show “De Wildernis”.

Website: https://www.merelwentink.nl


Jeroen Helder - Tenor

Jeroen Helder voltooide aan de conservatoria Utrecht en Zwolle de opleidingen piano, koordirectie en solozang klassiek. Masterclasses zang volgde hij bij Marion van den Akker, Irene Maessen, Jelle Draijer,Cora Canne Meijer, Nico van der Meel en Marcel Beekman. De laatste jaren wordt hij gecoacht door Marcel Beekman en Hanneke de Wit.
Jeroen was als vaste kernzanger verbonden aan de in 2021 opgeheven Nederlandse Bach Academie en het eind 2014 opgerichte professionele koor Provocanto. Eerder was hij repetitor  bij Capella Frisiae en als zanger verbonden aan de professionele ensembles Capella Frisiae en It Nije Ensemble.

Als solist is hij regelmatig te beluisteren bij uitvoeringen door koren en ensembles met werken als de Theresienmesse, The Crucifixion, The Messiah, vele Bach-cantates en diverse nieuwe composities. Daarnaast zong hij diverse rollen in operaproducties, zoals bijvoorbeeld de rol van prins in De ééntonige koning van Jorge Antunes en de rol van Menelaos in La belle Hélène van Offenbach.

In opdracht van het Prins Claus conservatorium zong Jeroen de rol van Bill in A hand of bridge van Samuel Barber. Ook was hij de afgelopen jaren als solist te horen in Bach’s Johannes-Passion en Matthäus-Passion, onder andere met de Nederlandse Bach Academie, Barokensemble Eik en Linde, Florilegium Musicum en Concerto d’Amsterdam. In 2018 debuteerde hij als Evangelist in de Johannes Passion met de Nederlandse Bach Academie. In 2021 en 2022 zong hij de evangelistpartij in Hoite Pruiksma’s “Maria’s Lofsang” dat dit jaar wordt uitgebracht op CD.

Website: https://www.jeroenhelder.nl